Trött

Nog är det väl själve fan jag tänker på då jag gör en kort status över min egen hälsa. Först får jag någon form av magsjuka som aldrig riktigt knockar mig, men håller mig i gränslandet mellan död och levande. ngt som vi kallar för influensa.. När jag väl ser ljuset på denna historia så kommer en välbekant känsla i kroppen. Det ter sig som så att jag bara nästan fryser, ögonen värker när jag tittar åt sidorna och huvudet är brummande stumt, och det känns samtidigt som jag har rostfritt stål i slemhinnorna i näsan. Bara att konstatera, en förkylning förgyller nu min vardag.
  Tyvärr saktar då inte omvärlden (rent empatiskt) ner takten för att anpassa sig till min klenhet, nä den ökar. Åtminstone känns det så och ingenting kan jag göra åt det.

Det jag kommer på som botemedel är lugn och ro och en flaska whiskey. Allt finns runt om mig, men jag ser det inte.. Kanske är det för att det gör ont att titta åt sidorna, så jag springer i gamla hjulspår istället.  Spelar ingen roll, jag lever här och nu och då är jag förkyld. Vare sig jag vill eller inte. Ganska skönt då slipper jag ta ett beslut i det.

Kommentarer
Postat av: //Remington

Köp en motorsåg och allt blir ljusare i livet. Eller så har du redan gjort det. //Remington

2009-04-14 @ 22:44:42
URL: http://metrobloggen.se/rolfremington

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0