Ang. I-landsproblem

Måndagen har gjort entré med stort E. Telefoner ringer, allt från jobb till privata göromål. Efter lång ledighet går funderingarna kring engagemang. Vissa saker är enklare att be om, än att utföra själv. Jag hittade mig själv i detta träsk.. Hur?
  -Jo jag saknar ett papper till min deklaration och istället för att leta hemma i min bokhylla, där jag har andra papper, ser jag mig själv ringa till Banken. Till banken ljuger jag dom rakt i örat och förklarar att jag tappat bort pappret. När sanningen egentligen är att jag inte orkar ta tag i pappershögarna. Banken skickar ett nytt, men allt vad det innebär i form av arbetsinsatts och porto osv.
 Vi är bekväma i detta samhälle och vi skapar oss själva ett ”I-Landsproblem” Min fundering är varför? Vart är vårt genuina engagemang och naturliga vilja till att bidra. För av vad jag vet, så gör jag bara en liten sak för någon annan så är känslan i kroppen mer än njutbar, men men.. Det är enklare att lyfta telefonen och lägga över på någon annan.

Kommentarer
Postat av: //Remington

Du verkar inte ha det lätt för tillfället. Försvunna papper i högar av återvinning? Lev lugnt, det brukar ordna upp sig. Livet nlir ibland trassligt pga av för många järn i elden. //Remington

2009-05-06 @ 07:19:10
URL: http://www.metrobloggen.se/rolfremington

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0