Att äga eller ägas?

Har fått ett brev angående en anställd innehållande förfrågan om lön från Kronofogden. Först efter att man hämtat andan från att det inte var till mig personligen, reagerar jag direkt: Tro vad som hänt nu, jag har inte sett ngt?
  Är vi alla på väg in i ngt total matrealistisk orgie. Behöver vi verkligen allt vi har? Kan verkligen alla saker och funktioner ersätta andra behov?
Jag har funderat på varför står det en studsmatta på varje tomt när alla barn ändå är hos grannen och hoppar samtidigt? Pratar inte föräldrar med varandra nu för tiden? Varför måste vi byta bil bara för att våra kompisar gjort det?  Samtidigt vill jag inte leva som Amish heller, men är det värt att offra sin ekonomiska situation för att få en platt TV på väggen, som dessutom slukar tid, energi, som man kan ägna åt varandra. Eller en dator som man kan skriva blogginlägg som ändå aldrig läses av fler än motsatsen till dom som inte läser bloggar? Nä kanske ska jobba vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0