Framtvingad ledighet.

Nog är det anmärkningsvärt att någon bestämt sig för att det ska vara ledig dag så här mitt i veckan. Vem har tid med det? Ja inte jag i alla fall.. och får jag en ledig dag, så har jag fört över en massa jobb hemma till någon dag då jag är ledig. Vad är det man säger moment 22?
  Imorgon är det ledig dag tillsammans med dottern, då sambon jobbar. Jag funderar på att kanske hitta på ngt riktigt skoj kanske. Funderar bara på vad.. Jag siktar nog mot någon sorts utomhusaktivitet, där bara hon får bestämma. Ni som har en tvååring hemma kanske har uppmärksammat hur många gånger om dagen man säger: -”Nej !!! Stopp det där får du inte göra, och listan kan göras oändligt lång. Jag tycker själv att jag börjar bli trött på att höra mig själv säga just NEJ. Är det så att hon inte får göra någonting eller är det kanske så att jag är urusel på att tala om för henne vad hon får göra? Så imorgon ska jag tala om vad hon får göra, minst en gång varje gång jag sagt nej och en gång där i mellan.
  Sen om hon somnar ska jag plocka ner flaggstången. Undra om man kan göra det själv eller om man ska kalla in lite hjälp? Jag får fundera, jag är som sagt ledig i morgon.

  Fredagen där emot är mer än full och jag vet att det låter galet, men jag behöver den dagen.

Trevlig Kristi himmelsfärds dag alla bloggare/läsare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0