Göteborgsvarvet

Då är det dagen efter, med stort D. Uppladdningen inför Göteborgsvarvet hade kanske kunnat varit bättre, men samtidigt så får jag vara ganska nöjd i alla fall. Att bara delta på denna folkfest (vilket Göteborgsvarvet är) är helt enormt. 50 000 människor i olika nivå startar och springer 21 kilometer. Jag som sprang för första gången hamnade naturligt vis i en startgrupp långt bak och det är inte så bra. I dessa grupper springer också otränade päronarslen som jag kallar dom. Det är kärringar som har en röv bredare än sina axlar. Och som om detta inte vore nog förstår dom inte de få regler du bör kunna inför ett lopp. Eller det finne egentligen bara en. Springer du långsamt? –Håll till höger.. Men dessa Päronrövar rör sig framåt, likt en överjäst vetedeg och lyckas dessutom sick sacka, eller om det bara är fettet som flyttar sig beroende på vilket ben de senast satte ner i backen. Min fundering är inte vad dom gör på Göteborgsvarvet över huvud taget, när det finns kortare lopp. Min fundering är: -Vem i helvete har sålt dom ett par cykelbyxor. Det borde faktiskt vara förbjudet enligt Svensk grundlag och bestraffas hårt och skoningslöst. Min andra fundering är hur i hela friden dom kommit i dessa plagg.

  Men Jag är glad ändå jag hankade mig fram på tiden 2.03 och det är ganska precis dubbla tiden mot vinnaren. Så vist har jag potential att förbättra mitt resultat till nästa år.

  Jag tog med mig min IPhone under loppet och bifogar här kartan vart loppet gick.

Sprang din kompis? Det kan du kolla på www.goteborgsvarvet.se

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Jonas. Intressant ang päronarsel. Acceptans...

Kul att ni kommer tillbaka nästa år. Vi ses.

Kram Camilla.

2009-05-20 @ 08:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0