Klämdag !

Då förväntar jag mig ett litet tjuvnyp då eller hur ska man tolka denna dag? Är det så enkelt att det är en dag mellan två ledigheter? –Nä, det tror inte jag heller det är ngt annat och det är inte själva dagen det syftar på. Klämdagen syftar på allt som ska klämmas ihop och göras under dessa förbannade ledigheter. Det ska grillas med kompisar, vilket jag inte gjort denna helg, heller. Eller så ska man vara med familjen och då undrar jag vilken del och varför. Eller så ska man hinna renovera hus, så allt är klart tills semestern, Vilken jag valt att göra. Jo för visst är det bättre att stressa halvt ihjäl sig och renovera och kosta på, så när väl semestern kommer är man näst intill helt j-vla utbränd psykiskt. Och semestern blir mer en nödvändighet för att komma tillbaka till habitualt tillstånd, än att kanske komma på plus. Och som om detta inte vore nog så kan man vara på det klara men att har inte psyket fått sig en törn så är åtminstone plånboken färdig för rekreation och då med full pension.
  Denna klämdag har jag trots den tidiga timmen hunnit med mer än jag hade planerat så här innan lunch. Och i stället för att jobba vidare möjliggör detta att jag förmodligen kommer att sluta tidigare, än att ligga på plus på måndag.

  Hur mycket man än roddar, så finns det mer att fixa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0