Måndagens fundering !

Måndagens fundering!

Det är sällan jag blir irriterad, men ni kan skriva upp att det händer. Min sambo har fått erfara min irritation och det är vid, exempelvis att hon knäpper med naglarna vid TV-tittande (som exempel). Vid dessa tillfällen kan jag reta upp mig till den milda grad att steget till amputation är överhängande nära. Måndagens irritations ”trigger” är kanske lite ovanlig (vad vet jag) men nog är det absolut en ”Trigger” till galenskap.

  Detta händer: En person kommer in på det konditori jag fikar på nästan varje dag. Ställer sig i kön och så långt är allt bra. Sedan noterar jag att personen tar upp en näsduk.. JA!! ni läste rätt, en näsduk och hur ute är inte det egentligen? Hur som helst så snyter sig vederbörande, ljudligt och ”snor-rikt”. Vad händer sen tror ni?
  Jo personen vecklar ut näsduken för att beskåda resultatet. Där sitter jag med min köttbullemacka och kaffet och håller formligen på att spy rakt ut.

  Som om inte detta vore nog så går det tio minuter, då tar en annan person inom mitt synfält upp en servett och samma sak uppenbarar sig. Snyter sig för att sedan veckla ut  servetten och stolt beskåda resultatet av kraftansträngningen.

 Hur äcklig får man bli egentligen?  Plötsligt känner jag själv att jag har ngt kittlande i vänster näshål. Jag tar upp servetten och fyller mina lungor med luft. Spänner sedan nedre delen av magtrakten, så att fläsket lyfter från livremmen och fräser till. Jag tog i med sådan kraft att det gnistrade framför ögonen och det slog lock i båda öronen. Som om inte detta vore nog så blev jag lite yr också. Som belöning till min kraftansträngning så upptäcker jag att jag själv vecklar ut servetten, för att själv beskåda mitt resultat.

 Hjälp jag har blivit en ”Snortittare”

Resultatet, kanske ni undrar över? VG-

Kommentarer
Postat av: Göran

Fick du kontakt med ditt behov? Missade tydligen något denna morgon.

2009-05-25 @ 11:26:42
URL: http://0705303540viren.wordpress.com
Postat av: Lilian

Garv! Nu dog jag i skratt, men jaag förstår din frustration. Hoppas dagen ändå slutar väl! Kramen till er:o)

2009-05-25 @ 12:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0